Mobisolar nieuwe website
Klantcase: Digitale strategie Mobisolar

Hoogtepunten

  • 20% meer online aanvragen
  • 9,5% meer conversie
  • Nieuwe en verbeterde website
  • 10 nieuwe landingspagina’s

Mobisolar: leverancier zonnepanelen Midden-Nederland

Voor Mobisolar is Interly aan de slag gegaan met een nieuwe strategie, website en online marketing. Vanuit Barneveld levert Mobisolar zonnepanelen aan huishoudens in tientallen gemeenten. Het begon jaren terug als lokaal bedrijf. Inmiddels is Mobisolar zo snel gegroeid, dat het klanten voorziet in meerdere provincies. Eigenaar Niels Veerman ziet veel potentiële groei in de toekomst.

Hoe is de samenwerking tussen Mobisolar en Interly tot stand gekomen?

“Wij werken samen met een dakdekker uit Amersfoort, Hessels & Van Bruggen. Ik zag dat hun website vernieuwd was door Interly en dat zag er erg goed uit. Een oude schoolvriend van me, tevens ondernemer, was ook zeer te spreken over Interly. Als twee referenties positief zijn, dan zegt dit genoeg. Wij zijn toen om tafel gegaan met Interly voor een nieuwe digitale strategie.” 

Tegen welke problemen liepen jullie aan voordat jullie de hulp van Interly inschakelde?

“Via de oude website kregen we te weinig aanvragen.” Een externe partij verzorgde onze advertenties via Google, maar die deden het vrij slecht. We kochten vervolgens maar leads in, die we dan zelf proactief konden benaderen voor zonnepanelen. Toch leiden organische aanvragen via Google naar meer klanten. Dit zijn namelijk mensen die vanuit zichzelf een aanvraag indienen. Die hebben een hoger slagingspercentage. En daar heb je goede SEO en SEA voor nodig.” 

Hoe heeft Interly dit probleem opgelost?

“Tegen Maarten heb ik duidelijk gezegd: ik wil geen leads meer inkopen, maar aanvragen via de website. Dat was mijn doel. Hij heeft toen duidelijk uitgelegd dat dit met de oude website niet haalbaar was. Die eerlijkheid kon ik erg waarderen. Die twintig aanvragen waren haalbaar, maar wel met een nieuwe website. Met goede SEO en SEA op de achtergrond. Daar is Interly toen mee aan de slag gegaan.” 

En wat was het resultaat?

“We zijn sowieso erg blij met de website die Interly heeft neergezet. Die ziet er stukken beter uit. De website is nu een soort sales-machine. We focussen nu puur op conversie. Dat is heel prettig. Via Google Ads is deze conversie omhoog gegaan. Normaal was die tussen de 3 en 4 procent. Nu is het 9,5 procent – een flinke vooruitgang!” 

Hoe zou je de samenwerking met Interly omschrijven?

“Ik ben heel positief. Alle marketingvraagstukken leg ik bij hen neer. Interly heeft zichzelf al meerdere keren bewezen. We hebben de meeste advertenties uitgezet, omdat we de online aanvragen niet meer aankunnen. Dat zegt voldoende. En ook de SEO en SEA doen het erg goed, we worden via Google meteen gevonden.”

Waarin onderscheidt Interly zich van andere partijen?

“Kijk eens naar de website van Interly. Ze hebben het over kenmerken. Eén daarvan is bold en honest. Als zij iets een slecht idee vinden, hoor je dat meteen. Er zijn meerdere bureaus die dat zeggen, maar bij Interly is het echt zo. Mobisolar werkt ook op die manier. Wij zijn naar onze klanten ook eerlijk en open. Is dit altijd leuk nieuws? Zeker niet. Maar het is wel het beste voor de klant.

Verder heb ik alle vertrouwen in Interly. Als Maarten mij nu zou bellen met een plan om ons hele marketingbudget in één campagne te stoppen, dan zou ik hem zo geloven. Dat is hoe groot mijn vertrouwen in Interly is. Al die jongens die daar werken, weten precies wat ze doen. Wil jij als ondernemer snel groeien? Dan is Interly de juiste partij.”